Praktische informatie

Over Plopsaland

Welke maatregelen werden genomen in het park?
Om bezoekers op een veilige manier te laten genieten van het park, werden een aantal regels opgesteld. Zo vragen we om steeds 1,5 meter afstand te bewaren ten opzichte van andere bezoekers en medewerkers en regelmatig je handen te wassen en ontsmetten. Lees hier meer over alle genomen maatregelen.

Vinden de shows, evenementen en meet&greets plaats?
Tijdens de zomerperiode met coronamaatregelen kunnen shows, evenementen en meet&greets helaas niet plaatsvinden.

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsaland De Panne reserveren?
Er zijn 3 mogelijkheden. In elk van deze gevallen moet je je ticket op voorhand online reserveren. We accepteren voorlopig reservaties tot en met 31 augustus 2020. Enkel kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

Ik heb nog geen ticket
Koop je ticket hier aan en kies een datum naar keuze.
Ik heb reeds een ticket dat nog geldig is of dat vervallen is in de periode waarin het park gesloten was door de coronamaatregelen
Ruil je ticket hier in voor een nieuw ticket op datum. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
Ik heb een abonnement
Reserveer hier je tijdslot. Heb je nog maar pas je abonnement gekocht? Dan kan je je bezoek reserveren vanaf 24 uur na de aankoop.
Ik heb een geldig ticket met vervaldatum in de periode maart-april-mei-juni.
Alle tickets met een beperkte geldigheid die normaal vervielen in de periode maart-april-mei-juni kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsaland De Panne tot en met 31 december 2020. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren. Dat doe je hier.

Ik heb een kortingsbon/voucher voor een ticket of abonnement met vervaldatum tussen 15 maart en 1 juli 2020, kan ik deze nog gebruiken?
U kunt uw kortingsbon of voucher voor een ticket of abonnement uitzonderlijk gebruiken tot en met 31 december 2020.

Ik heb een promocode die geldig is voor tickets. Kan ik deze gebruiken tijdens het reserveren?
Het is nog steeds mogelijk om een promocode te gebruiken tijdens je reservatie. Deze codes zijn enkel geldig op nieuwe tickets ≥ 1m en niet als je al een ticket hebt. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief.

Wat met mijn abonnement voor Plopsaland De Panne?
Je abonnement voor Plopsaland De Panne wordt automatisch verlengd met het aantal dagen waarop het park gesloten was en waarop je abonnement geldig was. Deze dagen gaan in op 1 juli 2020. Je kan de nieuwe einddatum van je abonnement vanaf 1 juli 2020 raadplegen in je profiel via plopsafuncard.be.

Met je geldige abonnement kan je enkel na een online reservatie Plopsaland De Panne bezoeken. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt.

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Vanaf wanneer starten de betalingen voor mijn Plopsa-FunCard via domiciliëring opnieuw?
Tijdens de sluitingsperiode werden alle betalingen opgeschort. Om deze reden heb je geen recht op extra dagen ter compensatie. De betalingen worden automatisch hervat vanaf 1 juli 2020. Je abonnement is vanaf die dag opnieuw geldig, maar je kan je bezoek nu al online reserveren.

Ik heb een voucher voor een abonnement (via bijvoorbeeld VakantieVeilingen of Groupon). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Begeef je op de dag waarop je het park wenst te bezoeken met de voucher naar de kassa om het abonnement te laten aanmaken. Aan de toegangscontrole geniet je op vertoon van het verkregen kassaticket van gegarandeerde toegang tot het park op diezelfde dag. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor.

Ik heb een Lerarenkaart en zou hiermee graag een voordelige Plopsa-FunCard aankopen. Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Op vertoon van je geldige Lerarenkaart aan de kassa kan je daar een voordelige Plopsa-FunCard aankopen. Op vertoon van het kasticket daarvan aan de toegangscontrole krijg je die dag toegang tot het park. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor. Dit geldt ook voor inwonende gezinsleden van leerkrachten, die genieten van het voordeeltarief van €79,99 in plaats van €99,99 bij de aankoop van een Plopsa-FunCard aan de kassa.

Ik heb een Inwonerskaart voor Plopsaland De Panne. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Als inwoner van De Panne-Adinkerke krijgt u binnenkort een brief in de bus met meer informatie over het aanmaken van uw Inwonerskaart 2020. Ook met een Inwonerskaart 2020 kan je je bezoek op voorhand reserveren. Kies daarvoor de optie ‘Ik heb een abonnement' en volg de stappen. Vul op het einde het nummer van je Inwonerskaart 2020 in.

Ik heb een abonnement en wil mijn bezoek reserveren, maar zie dat mijn gewenste dag van bezoek volzet is.
Geen paniek! We hebben op dit moment namelijk nog niet alle capaciteit vrijgegeven. Er kunnen dus opnieuw tickets vrijkomen voor je gewenste dag van bezoek. Hou hiervoor onze website en social mediakanalen in de gaten!

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Kan je toch niet meer op je gereserveerde dag? Dan kan je vanaf 30 juni 2020 je reservatie verplaatsen. Annuleren is in uitzonderlijke gevallen mogelijk.

Kan ik tijdens de zomerperiode met coronamaatregelen gebruik maken van de korting met mijn Plopsa-abonnement in andere pret- en dierenparken?
Ja, maar niet bij alle eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Op deze pagina vind je een overzicht van pret- en dierenparken waar je momenteel gebruik kan maken van de korting op de toegangsprijs met je Plopsa-abonnement.

Let op: bij al deze parken moet je vooraf reserveren. Klik in het overzicht op het park voor de gewijzigde procedure om van de korting te kunnen genieten.

Kan ik met mijn abonnement van een ander pret- of dierenpark (niet-Plopsa) gebruik maken van de korting bij aankoop van tickets voor een Plopsa-park?
Ja, maar we aanvaarden momenteel niet alle eerder gecommuniceerde partnerparken. Heb je een abonnement van één van de volgende parken, dan kan je gebruik maken van je abonnement om online te reserveren aan het voordeeltarief:

BillyBird Park Drakenrijk
BillyBird Park Hemelrijk
Bobbejaanland
Bokrijk
Boudewijn Seapark
Dierenpark Amersfoort
Diergaarde Blijdorp
Dynamikum
Familiepark Harry Malter
GONDWANA - Das Praehistorium
Het Speelgoedmuseum
Luisenpark
Monde Sauvage
Openluchtzwembad Het Run (BillyBird)
Pairi Daiza
Pakawi Park
Reptilium
Sea Life Blankenberge
Sea Life Speyer
Sensapolis
Technopolis
ZOO Antwerpen
Zoo Osnabrück
ZOO Planckendael
ZOO Serpentarium
Je kan je bezoek aan een Plopsa-park reserveren via de website van het park dat je wenst te bezoeken. Klik links onderaan op 'Reserveer hier je tickets' en selecteer 'Ik heb nog geen tickets'. Selecteer vervolgens de gewenste tickets ≥ 1m en vul daarna de promocode in die je ontvangen hebt van het park waarbij je een abonnement hebt. Breng ook zeker je geldige abonnement mee naar de ticketcontrole in het Plopsa-park.

Kan ik mijn bezoek ook aan de kassa's van het park reserveren?
We raden je aan om je tickets op datum vooraf te reserveren via de website van het park om eventuele wachtrijen aan de kassa's te vermijden. Op deze pagina vind je alle informatie over het reserveren van tickets.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland tijdens de sluitingsperiode. Kan ik deze annuleren?
Schoolreizen kunnen geannuleerd worden. Bij groepsbezoeken vragen we u een nieuwe datum te kiezen later in het jaar. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland in één van de komende maanden. Kan ik deze annuleren?
Groepsbezoeken kunnen steeds verplaatst worden van datum. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be. Schoolreizen die plaatsvinden tijdens dit schooljaar kunnen kosteloos geannuleerd worden.

Ik heb een ticket gekocht (vergezellende persoon) voor de Season Kick-Off (28 maart) of Nacht van de Abonnees (4 juli) in Plopsaland De Panne, wat gebeurt hiermee?
U kan het ticket (vergezellende persoon) inruilen voor een nieuw ticket op datum dat u kan gebruiken voor een bezoek aan Plopsaland De Panne op een openingsdag naar keuze tot en met 31 december 2020. Gratis tickets voor de Season Kick-Off en de Nacht van de Abonnees komen te vervallen.

Ik heb tickets voor de Proximus Klantendag op 4 april 2020 in Plopsaland De Panne.
Had je een ticket voor de Proximus Klantendag op 4 april 2020 in Plopsaland De Panne? Dan kan je dit inruilen voor een nieuw ticket voor een bezoek aan Plopsaland De Panne tot en met 31 december 2020. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren. Dat doe je hier. Kies voor 'Ik heb al tickets' en vul de barcodes in van je huidige tickets. Parkeertickets blijven wel geldig en hoeven niet omgeruild te worden.

Ik heb een gratis ticket voor de openparkdagen en/of betalende tickets voor vergezellende personen gekocht voor de paasvakantie.
U kunt de gratis tickets en de tickets voor vergezellende personen gebruiken tijdens de volgende openparkdagen (herfstvakantie of kerstvakantie 2020).

Je hebt tickets voor de musical Sneeuwwitje in het Proximus Theater in De Panne.
De voorstelling van ‘Sneeuwwitje’ in het Proximus Theater is verplaatst naar 10 oktober 2020. De tickets blijven geldig, je zit op dezelfde plaats. Je krijgt hierover een mail van Tele Ticket Service, hou je mailbox en je spambox in de gaten. Je hoeft zelf geen initiatief te nemen.

Als je op de nieuw toegewezen voorstelling niet kan, dan verplaatsen we je tickets naar een andere voorstelling. Hou er rekening mee dat we niet dezelfde plaatsen kunnen garanderen, en je mogelijk voor een andere locatie zal moeten kiezen. Zodra je omboeking is gebeurd, moet je daarvoor zelf contact opnemen met Tele Ticket Service.

Opmerkingen

Klik om te evalueren
Nog 0 tekens vóór verzending
Door dit selectievakje aan te vinken, accepteert u de privacybeleid evenals algemene voorwaarden van Out.be.
Auteur : ()
Afmelden om je profiel te wijzigen
Meer commentaren weergeven

Andere evenementen : Diverse Activiteiten

Andere evenementen : De Panne